Różowy październik.

Różowy październik.

Październik przywitał nas (przynajmniej we Wrocławiu) pochmurną, deszczową, typowo jesienną pogodą, ale… pomimo tej aury, nawet jeśli cały on będzie taki deszczowy to będzie on także, a może przede wszystkim różowym miesiącem. Kojarzycie z mediów społecznościowych różowe wstążki? Ta różowa wstążka to właśnie symbol walki z rakiem piersi. Od 2008 roku w dniu 15 października obchodzony jest Europejski  Dzień Walki z Rakiem Piersi.

Kilka podstawowych faktów to:

👉 rak piersi jest najczęściej występującym nowotworem u kobiet na świecie

👉 szacunkowo co roku wykrywa się raka piersi u blisko 1,7 miliona kobiet

👉 jest wiele czynników rozwoju choroby- są one złożone

👉 częstość występowania raka piersi zwiększa się wraz z wiekiem

👉 różowy październik obchodzony jest na świecie od 1985 roku

👉 w zdecydowanej większości wczesne wykrycie raka pozwala na całkowite wyleczenie

👉 w samej Polsce diagnozę rak piersi słyszy około 18,5 tysięcy kobiet

👉

Celem akcji Różowa wstążka jest zapoznanie ludzi z problemem nowotworów, raka piersi, zwiększenie świadomości, uczulenie na samobadanie.

 

 

Coraz częściej słyszymy o nowotworach, o raku piersi, ale każda taka diagnoza jest szokiem dla pacjentki i rodziny. Pojawia się strach, bezsilność. Można się spotkać ze stwierdzeniem, że gdy pojawia się nowotwór to choruje cała rodzina. Nie tylko pacjent. Jako wolontariusz, który miał do czynienia z rodzinami w której wykryto chorobę nowotworową mogę się pod tym podpisać rękami i nogami. Przez prawie rok prowadziłam te rodziny, byłam z nimi, pomagałam. Dla rodziny diagnoza jest szokiem, na początku nie dowierzają, a później zjada ich stres, martwią się, chcą pomóc, zadają sobie w kółko pytanie- dlaczego akurat ona/on?, często nie wiedzą jak zareagować żeby nie urazić, chcą być na bieżąco w wynikach, chcą wiedzieć. Kiedy już wiedzą robią co mogą żeby pomóc. Godzinami zastanawiają się nad rozwiązaniami, wspierają, swoje życie odkładają na dalszy plan. Rodzina pacjenta walczy razem z nim. Najbliżsi powinni być wsparciem, oparciem w gorszych chwilach.  Zdarza się, że pacjent wpada w depresję, nie chce pomocy, uważa się za problem, staje się zgryźliwy, nie chce powiedzieć, że źle się czuje, stara się nas odsunąć. Wtedy właśnie najważniejsze jest by się nie odwrócić, by być. By czuwać.  Może poszukać pomocy u psychologa?

Wiecie, że w Polsce nadal króluje przekonanie, że wizyta u psychologa, psychiatry, psychoterapeuty to wstyd? Szukanie pomocy nie jest wstydem! Depresja, obniżenie nastroju nie jest równoznaczne z „byciem wariatem”!!! Nastawienie w walce z tym potężnym wrogiem jest cholernie ważne. Wsparcie jest ważne.

 

Więcej od siebie nie dodam. Przedstawię tylko kilka tegorocznych akcji.

Różowy październik jak pomóc:

 

Ewa Chodakowska:

Baton BeRAW THINK PINK to coś więcej niż zdrowa przekąska. Przedstawiamy Wasz ulubiony malinowy baton z pięknym różowym nadzieniem, teraz jeszcze bardziej intensywnym dzięki zwiększonej zawartości malin, w nowej odsłonie. To właśnie z okazji Różowego Października przygotowaliśmy dedykowany, limitowany produkt z różową wstążką, ze sprzedaży którego przeznaczymy 5% na fundację „OnkoCafe Razem lepiej’’ by wspierać kobiety zmagające się z zaawansowanym rakiem piersi.

Każdy baton i każda złotówka się liczą, ale to nie wszystko. Chcemy dać od siebie coś więcej! Aby jeszcze bardziej docenić wspólną pomoc i wsparcie tej akcji, oprócz 5% ze sprzedaży postanowiliśmy na koniec października wspólnie z Ewą Chodakowską podwoić uzyskaną kwotę, jaką uzbieramy ze sprzedaży tego produktu. *

Baton THINK PINK | Stworzony w CELU POMOCY KOBIETOM w walce z rakiem piersi

*opis pochodzi ze strony internetowej SKLEP BEBIO

 

SuperStyler:

Apaszka jedwabna „Kobiecość”

Październik to miesiąc „Różowej Wstążki”. To miesiąc walki z rakiem piersi. To czas kiedy głośno mówimy o profilaktyce i zdrowiu. W tym roku również postanowiłam zabrać głos w tej ważnej sprawie tworząc apaszkę „Kobiecość” w limitowanej wersji.
„Kobiecość” to kultowy wzór apaszki Spadiora. Polki pokochały jakość i przekaz jaki za sobą niesie.
Ta jedwabna apaszka to manifest siły, determinacji, solidarności oraz piękna, które kryje się w naszym zdrowiu. Ta apaszka to historia o naszej odmienności, o trudnej sztuce akceptacji swojego ciała i wspieraniu siebie nawzajem. Najwyższa pora, żebyśmy przestały się oceniać, a zaczęły doceniać. „Kobiecość” to hołd złożony mojej teściowej, która po wielu latach choroby przegrała walkę z rakiem piersi.

Teraz, w ramach akcji „Różowa wstążka” powstała „Kobiecość” w nowej wersji kolorystycznej. Ilość apaszek jest limitowana.

100% zysku ze sprzedaży tego limitowanego wzoru przeznaczymy na badania nad rakiem piersi prowadzone przez Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. *

*opis pochodzi ze strony internetowej SuperStyler sklep

 

Sephora, Douglas praz salony firmowe Estee Lauder

Od 1 października w perfumeriach Sephora i Douglas oraz z salonach firmowych Estee Lauder będzie można zakupić produkty oznaczone Różową Wstążką. Od 20% do 50% wartości sprzedaży tych produktów zostanie przeznaczone na rzecz badań prowadzonych przez Międzynarodowe Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie.*

 

*opis pochodzi z postu na Facebooku SuperStyler

 

AMVI Cosmetics

Z wielką radością mamy przyjemność oznajmić, że od dzisiaj AMVI Cosmetics oficjalnie rozpoczęło współpracę z fundacją Rak’n’Roll, działając na rzecz wsparcia jej podopiecznych! Przekazując na ten cel 1% przychodu z każdego zakupionego przez ciebie kosmetyku AMVI, dokładamy wspólnie naszą cegiełkę do budowy lepszego, bardziej przyjaznego dla kobiet jutra.*

*opis pochodzi ze strony AMVI Cosmetics

Pranamat ECO

🌸 Z radością informujemy, że w tym roku i my wspieramy akcję charytatywną, jaką jest Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi, prowadzona przez Estée Lauder Companies. Coroczne działania wspomnianej firmy jednoczą i inspirują ludzi z całego świata do walki o wyeliminowanie raka piersi z naszego życia. 🌸

Październik, jak co roku, obchodzony jest jako Miesiąc Walki z Rakiem Piersi. 🎀 Jest on najczęściej diagnozowanym u kobiet nowotworem, dlatego tak ważne jest szerzenie świadomości w tym zakresie oraz zbieranie funduszy na rzecz badań medycznych.

Z tej okazji w naszym sklepie znajdziecie zestaw Pranamat ECO w kolorze Pudrowego Różu, ze sprzedaży którego, w dniach 1-31.10.2020 r., przeznaczymy 20% na rzecz Międzynarodowego Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. 👩‍🔬👨‍🔬

Dokonując zakupu, przyczyniasz się do budowy lepszego świata. Takiego, w którym miliony kobiet zmagających się z rakiem piersi mają szansę na nowy etap w życiu. 💜
*

Sklep: Pranamat ECO

*opis pochodzi z postu na Facebooku Pranamat Polska

 

Oczywiście jest dużo więcej firm, osób wspierających.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *